Wednesday, September 05, 2012

ATM 181 Idol #1 : CDM Anum



Assalam & Good day,

Lama tak update pasal PB yea. Sibuk dengan jamuan raya sana sini dan fitting PB sana sini. Fuuuh penat penat tapi berbaloi. Rasa best sangat bila hujung bulan tengok akaun Maybank bonus RM $$$$ masuk. Buat biz PB nih santai2 jer pon tapi masih boleh dapat income mcm tuh. Macam mana laaa agaknyer kalu aku wat full-time yea….

Speaking of which, all my mentors are doing this biz PB at full-time. So today I would like to share about a young idol at ATM 181. Still young, still single, education level is Masters in Business Admin (I think) and yet she has achieved a lot. If only I ventured in this biz many years ago, I reckon I would taste the same sweet success like her.

(L ~ R) : CDM Faridah, CDM Wan Noor Hanim & CDM Wan Noor Hanum
Her name is none other than Wan Noor Hanum (Anum). Anum join wat biz PB dah lama dah sejak die masih belajar lagi. Bila dengar cerita masa die mula-mula start dulu, memang tak percaya. Die takde kereta pon. Jumpa prospect naik public transport. Ape public transport yg die tak cuba? Sume die dh guna; bas, taxi, LRT, komuter. Jumpa prospect siang malam.

Tapi sekarang? Slamber badak jer drive Mercedes (ape tah jenis nyer…aku mmg tak reti product variant Mercedes) & beli rumah di Denai Alam RM550,000.00. Die tak kahwin lagi so tak tau laa die tinggal dengan sape. Bila berjumpa di kelas Akademi, Anum pakai handbag branded2. Nyampaaaaah~ Nyampah sebab die muda lagi & die mampu beli sendiri. Nyampah sebab aku cemburu & aku inginkan kejayaan yang sama. Typical love-hate rapport between 2 people. (Jangan marah Anum... i lap uuuuu too)

Bukan sebarang lelaki boleh kawen dgn anak dara mcm nih.. Leading a luxurious life, has her own house & drives a Mercedes; all sponsored by her own income via PB biz. Sweet success.

Her own home & big cabinet for her shoes.
  Now that’s what I call an idol to look upon to. Pastu bila aku cerminkan diri, aku berfikir “Aku nih dah kahwin. Anak satu. Apa yang aku ada? Aku br beli rumah iaitu apartment comel lote di Batu 3, aku dh ader Kereta Saga FLX & aku dh ader keluarga yang menantikan kepulangan ku setiap hari. If only I can give more to my family especially my parents."

Tambahan pula, kita dapat membantu mereka yang kekurangan apabila Allah memberi kita kekayaan. Alhamdulillah, rezeki dr biz PB nih, aku mampu bersedekah almost RM500 masa bulan puasa dan aku mampu beri duit raya pada RM 1,000.00 to my elders consisting my parents, my in-laws & my aunties in Malacca. Dulu before buat biz nih, aku sedekah bape sen jer.. duit raya pon bagi suam-suam kuku. Inilah namanyer rezeki Allah SWT. Niat aku cerita sini bukan nak menunjuk, kalu niat menunjuk2 hilang pahala kebaikan bersedekah & memberi... No no no... Niat aku nak share bagaimana biz PB membolehkan aku give more to people.

Anum nih baru satu contoh. Ader berpuluh-puluh mentor di ATM 181 yang dah jadi Crown Diamond Manager (the top notch) dan jadi jutawan. Misalannyer CDM Kartini yang solid income pada tahun 2010 adalah RM2, 000, 000.00 ++. Kau gila………….. banyak tuh…….. Semua nya kerana ilmu dari ATM 181.

If you’re asking what the heck is kelas Akademi or ATM 181, do contact me. I can show you the class & introduce you these successful millionaires. Insyaallah.

DORA : 012-2920150 / ziadori@hotmail.com


2 comments:

  1. bestnya...muda2 lagi dah berjaya :)

    ReplyDelete
  2. Salam Ann,

    yeap... jeles kan? bila jumpa si anum nih saya selalu ternganga & terkesima... die merupakan CDM paling muda di ATM 181... Kalau tgk die drive Mercedes, mmg org akan ingat ayah yg belikan tapi tidak... die beli kereta & rumah hasil biz dr ATM 181.

    Apa yang lagi best adalah sebenarnyer kalu hit target company, company financekan duit kereta & rumah. sbb tuh die dpt hidup mewah. best kan? insyaAllah sume ituh boleh dikecapi oleh kita juga.

    TQ Ann

    ReplyDelete